Friday 22 June 2012



Dan ketika jodohku belum tiba..

Berdoalah kamu. Nyatakanlah perasaan dan keinginan anda itu dalam doa2 lewat sembahyang. Allah mendengar. Wanita baik untuk lelaki yang baik, sebaliknya wanita jahat untuk lelaki yang jahat. Biar lambat jodoh asalkan mendapat Mr Right dan biar seorang diri drpd menjadi mangsa lelaki yang tidak beriman kemudian nanti. (-razzirahman)

Ketika itu, ramai yang sedang meminta petunjuk. Agar diberi jodoh yang baik soleh mahupun solehah. Dan bila rezeki itu datang,berputik lah "cinta" dan akhirnya..

Akhirnya sampai juga ke pelamin. Bentuk lah sifatnya mulia. Bersabarlah,kerna Allah sentiasa mendengar keampuanan hambanya. Berkahwinlah dengan hati yang ikhlas. Lepaskan masa silam. Binalah rumah tangga yang akan membawamu ke syurga. Taatlah pada suami bagi si isteri. Taatlah pada ibu bagi si suami. Insyaallah hubungan itu akan kekal abadi.

 "Kadang2 Allah sembunyikan matahari…dia datangkan petir dan kilat..kita menangis dan tertanya-tanya, kemana hilangnya sinar..Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi.."

No comments:

Post a Comment